De 6 SEO trends van 2019

De 6 SEO trends voor 2019

Het jaar is nog maar net begonnen en we zijn allemaal alweer volop bezig met de vindbaarheid van onze websites. Maar hoe doen we dat dan eigenlijk anno 2019? Ik vertel je er alles over in dit artikel. Zo is Voice Search enorm in opkomst en moeten we rekening houden met de updates van Google.

Wat werkt er niet meer in 2019

Ik begin dit artikel met het onderdeel wat niet meer werkt in 2019. Linkbuilding automatiseren via startpagina’s werkt in ieder geval niet meer, ook de zogeheten content spinners kun je rustig achter wegen laten. En voor de marketeer die denkt met bepaalde trucjes bovenaan te komen, die krijgen het moeilijk. Websites die automatisch pagina’s aanmaken die allemaal dezelfde content hebben, worden door Google bestraft. Maar wat werkt er dan wel?

6 SEO trends van 2019

1.Schrijf content die Google begrijpt
Zoekmachines zoals Google willen graag begrijpen waar je pagina over gaat. Ga dus niet als een gek je pagina volproppen met zoektermen. Maar zorg ervoor dat de inhoud van je site relevant is aan waar je website over gaat. Maak dat je site voldoet aan de richtlijnen voor webmasters, dat je pagina’s snel genoeg laden het liefst onder de 2 seconde. Daarnaast hanteert Google sinds de laatste update het Mobile First algoritme, dus zorg dat ook de content op mobiel goed leesbaar is.

SEO Content

 

 

 

 

 

 

2.Focus op de content niet op de zoekterm
Google wordt steeds slimmer, en kan heel goed lezen waar een tekst over gaat. Daarvoor is geen artikel volgepropt met zoektermen meer voor nodig. Investeer dus liever in een artikel van minimaal 1000 woorden, dan een artikel van 300 woorden met 10 keer hetzelfde zoekwoord.

3.Volg de trends van Google op
Zoals hierboven al beschreven, is Google Voice Search enorm in opkomst. Onze auto’s worden ook steeds slimmer door de integratie van Voice Search, maar ook met websites is dit zo. Wil je iets opzoeken? Je hoeft het alleen maar te ‘roepen’, en Google vind het voor je. Als SEO Expert moet ik hier natuurlijk meteen mee aan de bak. Je kunt Google Voice Search vergelijken met Siri op de iPhone. Ook dit jaar zal het aantal zoekopdrachten via Voice Search enorm toenemen.

4.Chatbots
De chatbot is een onderdeel van artificial intelligence en machine learning. De techniek van deze chatbots vernieuwen continue, en kunnen daarom als geautomatiseerd marketing kanaal worden ingezet. De chatbots kunnen natuurlijk niet de klassieke manier van klantenservice vervangen. Maar als je bijvoorbeeld contact zoekt op een webshop met de klantenservice, zul je altijd als eerste te maken krijgen met een chatbot. Chatbots zijn ook datagedreven, daardoor kunnen zij veel slimmere antwoorden geven die sterk lijken op het menselijk taalgebruik. We kunnen er vanuit gaan dat de chatbot in de verre toekomst de menselijke klantenservice zal vervangen.

 

 

 

 

 

 

 

5.Social Media Stories
Snapchat was het eerste social media kanaal waarbij het mogelijk was om de zogeheten verhalen te plaatsen welke na 24 uur weer verdwijnen. Daarna zijn ook de platformen Facebook en Instagram deze functie gaan gebruiken, en is inmiddels niet meer weg te denken in de social media marketing strategie. Volgens Facebook worden de stories dit jaar populairder dan de gewone posts op je tijdlijn. Als je daar je strategie op aan past en advertenties gebruikt voor de stories zul je hier veel resultaat mee behalen.

6.Marketing Automation
Bij marketing automation maak je gebruik van geautomatiseerde systemen, dankzij deze systemen komen de leads automatisch binnen. Vaak wordt dit gedaan via e-mail marketing, dit proces valt volledig te automatiseren. In 2017 waren er zo’n 27% van de leads kwalitatief, in 2019 zal dit met zo’n 34% stijgen.

Verwacht word dat er nog meer trends zullen komen voor het jaar wat nog maar een paar dagen oud is. Op de hoogte blijven van alle nieuwe trends? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief onderaan deze website.

 

 

 

 

 

 

Delen:
0
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.