Wat doet de nieuwe Facebook update met bedrijfspagina’s?

Facebook heeft bekend gemaakt dat er een nieuwe update gaat plaats vinden. De update waar alle bedrijfspagina beheerders voor vreesden. Berichten van bedrijfspagina’s worden minder interessant voor Facebook en zul je dus minder vaak tegen gaan komen. Er wordt voorrang gegeven aan posts van familie en vrienden.

De update wordt niet in één keer doorgevoerd, maar Facebook gaat de komende maanden de update geleidelijk aan doorvoeren. De eerste update zal ervoor zorgen dat posts van bedrijfspagina’s minder aandacht krijgen. Ook het soort content dat gedeeld word op bedrijfspagina’s zal onderdeel uitmaken van de nieuwe update, tot op heden was de beste variant van content delen de vierkante video, dit gaat ook veranderen.

De concrete gevolgen voor bedrijfspagina’s

Het grootste gevolg van de update is dat mensen minder content gaan zien van bedrijfspagina’s. Hoe vaak een post nog gezien gaat worden is afhankelijk van diverse zaken, bijvoorbeeld het aantal keer dat een post wordt gelezen of hoevaak erop gereageerd word. Wanneer jouw post een conversatie uitlokt zou het zomaar kunnen dat het Facebook algoritme dit waardeert, waardoor jouw post wel in het overzicht verschijnt.

Engagement bait werkt na deze updates ook niet meer, wanneer je bezoekers vraagt om te reageren of te liken, zal de post nog steeds niet in het overzicht verschijnen. Alleen “echte” content zal worden weergeven. Het is zelfs zo dat Facebook het wil gaan afstraffen omdat mensen dit soort posts vaak als spam hebben gerapporteerd.

Wat zijn de gevolgen voor Facebook adverteren?

Voor het adverteren in Facebook zullen er niet veel veranderingen plaats vinden, wanneer je adverteert zullen je posts gewoon nog te zien zijn in het overzicht.

Hoe zorg je ervoor dat jouw content na de update nog interactie heeft?

Door de update word het steeds lastiger om je doelgroep te bereiken, toch zijn er een aantal zaken waardoor jouw posts nog steeds interactief blijven.

  • Zorg ervoor dat jouw posts deelbaar zijn, daarmee bedoel ik dat jouw post waardevol is om te delen.
  • Deel posts waardoor mensen conversaties creëren, met name live video’s zijn en worden erg populair, ze zeggen dat de live video’s 6 keer meer interactie kunnen genereren dan een gewone post.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *