Wat is re-martketing?

Wat is re-marketing?

Re-marketing is een vorm van online marketing die de afgelopen jaren steeds populairder is geworden. Heb jij ook wel eens van de term re-marketing gehoord, maar heb je geen idee wat deze vorm van marketing precies inhoudt? Lees dan meer over re-marketing in dit artikel.

Re-marketing: een korte introductie

Re-marketing is een online marketingtechniek die je helpt de verkoop van bepaalde producten en/of diensten te stimuleren. Er zijn diverse vormen van re-marketing, maar de bekendste vorm is Google re-marketing, ook wel Adwords re-marketing genoemd. Volgens deze marketingmethode worden er cookies op de computers van jouw websitebezoekers geplaatst. Deze cookies gebruik je om jouw doelgroep gericht in kaart te brengen en hier effectief op te adverteren.

Heb je wel eens een website bezocht van bedrijf X en zag je later een advertentie van dit bedrijf voorbij komen? Dan is dit zeker geen toeval, maar simpelweg slimme re-marketing. Ook als je wel eens een product hebt bekeken en later ineens advertenties voorbij zag komen van dit product, komt dit door re-marketing.

De voordelen van re-marketing

Re-marketing brengt diverse voordelen met zich mee. Het eerste voordeel van deze marketingmethode, is dat je effectief kunt adverteren. Door advertenties te tonen aan de juiste mensen zorg je effectief voor meer conversie. Daarnaast is re-marketing niet duur, terwijl je er wel veel uit kunt halen. Je hoeft niet veel te investeren, maar je kunt wel veel verdienen aan de extra conversie die je met re-marketing binnenhaalt.

Tot slot is re-marketing niet ingewikkeld om in te zetten, zeker niet als je deze vorm van online marketing aan een expert uitbesteedt. Ook als je geen ervaring hebt met re-marketing en deze marketingmethode voor het eerst inzet, is re-marketing al snel effectief.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *