Welke online marketing strategie is het effectiefst?

Een vraag die ik veel krijg is welke strategie er het beste toegepast kan worden, een lastige vraag want met iedere strategie behaal je winst, zo simpel is het. Maar sommige strategieën zijn niet voor iedereen weg gelegd, dit kan verschillende redenen hebben, bijvoorbeeld als je geen budget hebt.

Strategie 1: Google Adwords

Zoals hierboven genoemd kan iedere strategie toegepast worden, maar toch zijn er manieren waarmee jij meer winst kan behalen. Heb je een webshop, dan kun je bijvoorbeeld Google Adwords shopping inzetten om jouw producten dichter bij je doelgroep te brengen. Heb je een website en wil je jouw dienst onder de aandacht brengen, dan kun je ook Google Adwords Display search inzetten.

Voordelen
Het voordeel van Google Adwords is dat je meteen bovenaan in Google komt, je kunt een advertentie in Google herkennen aan het kleine vakje met daarin Adv. (zie screenshot) Je kunt het aantal view en clicks monitoren in het dashboard van Google Adwords. Je kunt zelf instellen wat je per dag wilt uitgeven, zodat je niet over een bepaald budget dat je in gedachten hebt overschrijd.

Nadelen
Er zit ook een nadeel aan Google Adwords, en dat is er eigenlijk maar één. Zodra je stopt met adverteren verdwijn je uit de zoekresultaten tussen de advertenties. Bedenk dus goed hoe jij jouw Google Adwords account inricht zodat je er optimaal van kan profiteren.

Strategie 2: Bloggen

Content = koning, dat is een feit. Google is gek op nieuwe interessante content. Bloggen is vooral interessant wanneer je een dienst onder de aandacht wilt brengen. Je blogt dan over alle relevante informatie omtrent jouw dienst. Net zoals ik nu dit artikel schrijf over de effectiefste marketing technieken.

Ook met bloggen kun je direct in in-direct geld verdienen. Je kunt direct geld verdienen door het toepassen van affiliate links of het integreren van Google Adsense. In-direct kun je geld verdienen als jij een interessant artikel schrijft omtrent een dienst die afgenomen kan worden en daarmee lezers overhaalt om de dienst af te nemen. Daarvoor heb je natuurlijk wel bezoekers nodig naar jouw website, meer daarover in het volgende onderwerp.

Strategie 3: Linkbuilding

Een populaire en effectieve manier van marketing om bezoekers naar jouw website te krijgen is het verkrijgen van relevante en kwalitatieve links die naar jouw website linken. Een tijdrovende klus voor iemand die er geen kennis van heeft. Daarnaast is linkbuilding ook een secuur werkje, wanneer je de ins en outs van Google niet kent, kun je het beter uitbesteden.

Strategie 4: Influencer marketing

Een product die ik recent heb toegevoegd aan mijn diensten; influencer marketing. Met mijn netwerk van influencers in verschillende niches kan ik jouw product of dienst dichtbij jouw doelgroep brengen. Influencers worden opgedeeld in diverse groepen, je hebt bloggers, vloggers en social media influencers. Welke manier van influencen effectief is? Ze zijn allemaal effectief, maar welke strategie het beste bij jou past is afhankelijk van jouw product of dienst.

Kortom, iedere strategie is effectief maar is volledig afhankelijk van jouw product of dienst.

In een volgend artikel zal ik wat uitgebreider in gaan op Social media marketing en hoe jij het beste Facebook, Instagram en LinkedIn kan in zetten.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *